woensdag 15 juni 2011

Burg Bentheim






Burg Bentheim

Eerste Pinksterdag.. een fantastische dag om in het prachtige stadje,  Bad Bentheim te vertoeven.
De naam 'Bentheim' is voor het eerst beschreven in het jaar 1050. Een bijzonder aspect van de stad
is dat geschiedenis al teruggaat naar de Romeinse tijd. De plek van het kasteel behoort tot de
oudste vindplaatsen in Noordwest-Duitsland.

Ik heb zoveel foto's gemaakt, dat ik jullie genoeg indruk kan geven, hoe een ieder hier kan genieten.
Wil je meer weten over de geschiedenis van dit kasteel, klik dan hier


Het is zeker de moeite waard om dit kasteel te bezoeken. Met name deze periode is de tuin denk ik op zijn mooist. Het er volop genieten, zowel binnen de poorten, als er buiten. De lavandel en rozentuin met zijn waterpartij, is vrij toegankelijk en ook het stadje is heerlijk om een wandeling door te maken. Vergeet niet overigens niet, een lekkere cappucino in de  naastgelegen Konditorei te bestellen, waar je als het mooi weer is, op een hoger gelegen terras gezellig kan zitten. Voor de smullers onder ons  "een overheerlijke" verse wafel van het huis, rijk bedeeld met verse aardbeien en slagroom ...een echte aanrader!

Kijk gezellig mee...



Een prachtige binnentuin met sfeervolle hoekjes en "pratende" bomen;-)



Dit gedeelte, heeft een tijdlang als gevangenis dienst gedaan.
Door middel van een trappenhuis (erg smal en stijl) kom je op het dak, waar je een een mooi uitzicht op de stad  en  het kasteel hebt.


Het kasteel waar je binnen  in vroegere tijden waant. Buiten zijn de togen versiert met prachtige, grote trossen, rode rozen.






 Buiten om, waar je ook weer een prachtig zicht hebt op het kasteel, kom je in het park.
Een plek waar jong en oud, mens en dier zichtbaar geniet.







Ook wij hebben enorm van deze dag genoten!
Dus ben je in de buurt...


Ik ben er even wat minder en zal daarom niet zoveel meer posten en reageren. Ik doe het even op mijn manier, wanneer het mij ook werkelijk "echt" uikomt.
Ik probeer jullie deze week allemaal te bezoeken, maar ik ga eerst nog even genieten van het mooie weer. De vooruitzichten voorspellen niet echt positief..ik neem het er dus nog even van!

Fijne dag!
Lieve groet, Helena

25 opmerkingen:

Het Hoogerhuys zei

Prachtige beelden Helena, ik vind het zeker de moeite waard en zal het ook zeker onthouden om een keer te bezoeken!!
Ik wens je nog fijne"zonnige" dagen toe, groetjes Sandra

Ger zei

.....En ik kan je niet anders dan gelijk geven....
ga nog lekker naar buiten om van het mooie weer te genieten nou het nog kan!
En dat tikten zij die binnen zit om bij zoveel mogenlijk volgers een berichtje achter te laten.....

Prachtig is het daar in Bad Bentheim,in en om het kasteel en daar geven je mooie foto's een goede indruk van.

Wij hebben er al vaker mooie dagen doorgebracht met overnachtingen zodat we er rustig van konden genieten.

Leuk om te lezen hier en de bekende plekjes weer terug te zien in een geweldig mooi jaargetijde.

Fijne dagen!!!
Liefs,Ger

MariCrea zei

Beautiful place
Have a wonderful day
Mari

Bizzy @ home zei

Als meisje ben ik hier eens geweest, maar ik kan me er echt weinig meer van herinneren. Prachtig dus dat je mijn geheugen weer opvijzelt met deze plaatjes van foto's!
Lieve groet, Renny

Stina zei

ben er nog nooit geweest, maar het lijkt mij wel de moeite waard, de foto's zijn zo mooi.

fijn dat je er weer even was.

fijne week,
liefs Stina

Room Seventeen zei

Mooi zeg... Ben er lang geleden ook eens geweest. Inderdaad een leuke tip voor een dagje uit!

Claudia zei

Doe jij het maar lekker op je eigen manier, ik geniet er op mijn manier zeer van!

Musje zei

Wat is het daar prachtig of de tijd heeft stil gestaan en de rode rozen spatten het scherm af,schitterend! fijne avond,lieve groet Joke.

Madelief zei

Hoi Helena,

Wat een mooie plaats is dit. Ik heb er al veel over gehoord, maar ben er zelf nog nooit geweest. Het komt zeker om mijn 'to do' lijstje te staan. Uiteindelijk is het niet zo heel ver weg.

Een gezellige avond,

Madelief x

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige foto's Helena, van een heerlijk dagje uit!

Ik mis je hier wel hoor, maar je hebt gelijk...en als het even niet lukt, moet het ook geen verplichting zijn!

Ik wens je een hele fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Anita zei

Hi lief mens,

Fijn dat je weer eens om het hoekie komt kijken.
Ik ben nog nooit in Bad Bentheim geweest
wél vaak over gehoord en zo ver is het eigenlijk niet.
Práchtige foto's heb je gemaakt :-)
Groetjes aan het thuisfront !!!

Dikke kus xxx

It's me zei

Wat een heerlijke plek en wat een mooie foto's......je moet je hele leven leven op jouw manier lieverd...dat is het beste....knuffel liefs van mij...xxx...

Mayflower zei

Wat ziet dit er allemaal prachtig uit lieve Helèna en wat zijn je foto's weer prachtig.
Ik ga dit zeker onthouden, manlief wil altijd nog een keer naar Duitsland en dan is dit zeker de moeite waard om te bezoeken.
Voel je niet schuldig als je niet kan reageren, bloggen moet wel leuk blijven en ik geef je groot gelijk dat je van het zonnige weer wilt genieten.
Lieve groet, Mea

Karin zei

Wat een prachtige sfeerbeelden, maar de boog met de klimrozen is veruit mijn favoriet!

Elly zei

Wij zijn hier ook al eens geweest en inderdaad het is de moeite zeker waard!!!!!
Prachtige foto's en bedankt dat we even mogen meegenieten
Een lieve groet Elly.

flowersandhome zei

Wat een mooie plek laat je ons hier zien Helena. Prachtige foto's alweer. Het is altijd super genieten van een post van jou dus doe jij maar helemaal op jou manier en waar jij je goed bij voelt.
Groetjes,
Marian

THE BLACK BARN zei

WAT EEN ONWIJS MOOIE FOTO'S ZEG!!
PLAATJE EN EEN HELE MOOIE OMGEVING.

FIJNE WEEK,

MIRANDA

letrecivette zei

Simply beautiful Helena your blog!
Lovely pics! Nice to meet you,Monica

Marian zei

Prachtige foto's weer!!

Liefs xxx

♥Ingrid♥ zei

Wat een sfeervolle post weer Helena,zo mooi je foto's weer,echt genieten denk ik heb je gedaan!veel liefs en tot de volgende.....

G-style zei

Hoi lieve Helena,

ben al te lang niet bij je geweest want ik zie alweer een paar mooie posten met het teruglezen.

Geweldig de reddingsactie van de egel, ook wij hebben er al twee uitgezet in het bos hier dichtbij .

En deze post is ook weer super om te zien , zulke mooie en sfeervolle foto's maak jij .
De onderste met het meisje tussen de bloemen is gewoon sprookjesachtig mooi ....

Ik wens je goede dagen en gewoon lekker bloggen zoals jij dat wilt hoor.

We zien je vanzelf weer voorbijkomen met een mooie post .
hartelijke groet van Gea

Pünktchen zei

so beautiful! the colors.... the RED! Love the picture with the old woman in red :-)

nora

lila Check zei

Hi! I just discovered your blog(thanks to flowersandhome)...I also admired your photographs. Love them!...it is like having a walk inside a beautiful park in spring...so gorgeous!
love,love,love your blog!
lila

Marge zei

BAEUTIFUL!!!

Happy weekend♥

Hugs, Marge

~*~ saskia ~*~ zei

Een heel mooie sfeerimpressie, Helena!

Fijne nieuwe week xxxx